apa yang dicari??

Tuesday, March 23, 2010

route to wembley


salam...sudah agak lama aku tak berblog...rindu nak menulis kat sini...tapi tak de kesempatan..makin banyak kerja yang perlu diselesaikan...

so bila ada kesempatan ni..aku nak story laaa kat korang...walaupun korang tak nak tahu...tapi aku nak cerita jugak...sebab aku cerita dan tulis ni...dekat blog aku..bukan blog korang...hahaha

sebernarnya...masa cuti sekolah minggu lepas...aku, mak aku dan adik bongsu aku...telah membuat satu lawatan...huhu...walaupun cuti di tengah bulan...aku tetap boleh berjalan..sebabnya aku memang dah simpan duit sikit..untuk pergi bercuti...dan aku namakan cuti aku tu...route to wembley kelantan...mana ada duit nak pergi sampai ke negara orang putih sana...pergi kelantan pun jadi la...sebab orang kelantan pun..putih macam orang putih...hehehe

aku pergi ke sana..ahad petang...lebih kurang 4.30 petang..aku memulakan perjalanan...dan tiba di sana lebih kurang pukul 4 pagi..masa nak pergi banyak sangat nak berhenti..dan keadaan yang tak mengizinkan aku memandu laju...

lama juga aku kat sana..dan boleh dikatakan..hampir semua tempat aku pergi berjalan...dari rantau panjang...pengakalan kubur..wakaf che yeh..dan macam-macam lagi laa yang aku lawati..aku sebenarnya..bukan tak pernah pergi ke pantai timur...cuma dah lama tak pergi jek...

tujuan asal nak ke sana..cuma nak berjalan-jalan...dan kebetulan masa cuti tu..kawan sama tempat kerja aku tu kahwin...so aku buat keputusan..tunggu sehingga khamis..selepas kenduri dia baru aku balik seremban...tahniah laa buat wan nurul hafiza...kerana berjaya menamatkan zaman bujangnya...tapi dah-dah laa cuti...tak kan nak cuti lagi sampai seminggu....

bukan main riang dan gembira mak n adik aku...bila dapat berjalan...aku pun happy jugak laa..tp agak penat..sebab just aku sorang jek yang drive...pergi dan balik...ada co-driver pun...tak berani nak memandu MY WHITE PEARL...sebab tak biasa drive kereta yang besar...tapi aku tak kesah pun..sebab aku memang suka memandu..hehehe

ok lah..so korang bleh tengok jek gambar kat bawah nie..

pemandangan di jeti pengkalan kubor..



pemandangan di Masjid Beijing, Rantau Panjang




perkahwinan Wan Nurul Hafiza


itu sahaja kisah aku kali ini...lagi jumpa..salam

No comments: