apa yang dicari??

Thursday, January 28, 2010

kerana pulut santan binasa...


salam to all readers..semoga kalian sihat sejahtera hendaknya..sudah agak lama aku tak mengupdate blog sendiri..disebabkan agak busy dengan tugas harian..maklum lah..bulan pertama persekolahan..macam-macam benda nak dibuatnya...

hurm..kenapa aku pilih tajuk entry aku macam ni..ok lah..aku just nak bagi pendapat..atau komen lebih kurang macam tu la..dengan berita yang baru-baruini..membuat ada sesetangah berasa marah...dan tidak puas hati sehingga..membuat laporan polis..terhadapnya...

korang mesti perasan kan..atau tak gak dapat nak tangkap apa yang aku nak storykan ni????..ok lah..biar aku yang berterus terang...al-kisahnya..seorang penulis blog yang ditahan polis baru-baru ini...

makhluk yang ditahan itu..aku mata kenali..apa taknya..kawan aku semasa zaman persekolahan..bukan setakat rapat..malah satu kelas lagi..semasa sekolah rendah dulu...memang boleh dikatakan rapat juga..dengan dia...

cuma setelah tamat zaman persekolahan rendah..masing-masing membawa haluan sendiri..hurm..aku pun terkejut juga..bila ada orang memberitahu aku..yang dia sedang diburu polis kerana..menghina almarhum sultan johor..dalam blognya..

wah..hebat betul beliau..sehingga bertindak sedemikian rupa..walaupun selepas itu..dia memohon maaf secara terbuka...yang aku heran..kenapa dia boleh mengeluarkan perndapat sehingga macam tu sekali??dia kerabat ker???..entah laa..

itulah..pesanan orang tua-tua..KERANA PULUT SANTAN..SANTAN BINASA..KERANA MENAIP SESUKA RASA..KEDALAM JAWABNYA...so kepada aku dan anda yang berblog..kalau nak komen sesuatu tu..berpada-pada lah...jangan sampai jadi seperti ini...

kesian aku tengok maknya..mana nak letak muka..bila anak berkelakuan sedemikian..sedangkan maknya..amat dikenali...so akhir kata..ingat pesan yang satu lagi ni..MENGANGA DULU BARU BERCAKAP..ni pun pesanan orang tua-tua juga..bukan aku yang reka..

bertemu dalam post yang lain..salam..

No comments: