apa yang dicari??

Saturday, May 9, 2009

khas buat mu ibu

KAU DIBUAI MIMIPI..DIA JAGA..KAU BERSENANG DIA BEKERJA..UNTUKMU TIADA TERBATAS..MEMBERI TAK MINTA DIBALAS..INGIN DIBINANYA UNTUKMU..KEHIDUPAN YANG SEMPURNA..PUNYAI KUATAN JIWA..PUNYAI MARUAH..

TEGURANNYA DARI RASA LUHUR..MENEGUR SEBELUM TERLANJUR..ITULAH YANG DIWARISI..PESAN IBU TERPAHAT DI HATI..BERINGAT-INGATLAH BERPESAN-PESAN..UNTUK KEBAIKAN..MARAH BUKAN KEBENCIAN..TAPI TANDA SAYANG..

itulah yang ada pada seorang yang kita panggil ibu, mama, mak dan sebagainya..begitulah sifat yang ada padanya..begitu mulianya hati mereka..yang sanggup bersusah payah untuk kita..bersengkang mata menjaga kita..dan sebagainya...

IBU..KU INGAT DAHULU..MENYISIR RAMBUTKU KEMAS SELALU..

semua itu takkan ku lupakan ibu..aku sayang ibu aku..terima kasih kerana sudi menjaga ku sehingga kini..aku tak mampu untuk membalas segala jasamu..tetapi aku hanya mampu berdoa..agar dikau diampunkan dosa..dan dikashi Allah sebagaimana dikau mengasihaniku semasa aku kecil..

kini aku hanya ada ibu sahaja..ayah??ayah ku dah 2 tahun kembali kepada penciptaNYA..ku ingin membalas semua jasa ibu kepada ku..tapi mampukah aku untuk melakukan semua itu??wahai sekalian manusia..kasihani dan sayangilah ibu kamu..sebelum meraka dijemput Ilahi..bahagiakan mereka..dan cuba tunaikan segala permintaanya..agar beliau tidak berkecil hati kepada kita..ingatlah..SYURGA DI BAWAH TAPAK KAKI IBU...

No comments: