apa yang dicari??

Thursday, September 10, 2009

ku sangka kan panas hingga ke petang..rupa-rupanya....

salam kawan-kawan..hari ini..aku betul-betul sedih dan pilu..sedih sangat-sangat..bak kata pepatah..sudah jatuh di timpa tangga..mengapa benda ini mesti terjadi pada aku..mengapa tak dekat orang lain???kenapa???????
kalo korang baca entry yang semalam..cerita pasal gaji..dah la tahun ni..aku tak dapat bonus..pastu ditimpa satu lagi musibah..


ceritanya macam ni..pagi tadi seperti biasa la..aku ke tempat kerja..masa nak pergi kerja..aku memang rasa happy yang teramat..disebabkan yang pertama gaji dah masuk..yang ke-dua pula..hari ni..aku tak der kelas nak ajar..sebab hari ni..turn tahun 3 dan tahun 4 cuti pulak..sebab budak UPSR..


sampai kat opis..letak beg kat bilik guru..punch card..n turun balek kat bilik guru..duduk dan sambal sambil lepak..siapkan buku rekod dan tanda buku..tapi itulah..sedikit tidak aku menyangka..ku sangkakan panas sampai ke petang..rupanya pagi tu lagi dah hujan..huh..memang hampeh..apa yang terjadi dengan diri ku???


tengah syok-syok melepak sambil menghirup tea tarik udara nyaman di pagi hari..tiba-tiba aku terima satu panggilan maut memo..yang aku kena relife 4 masa hari ini..amek kau..4 MASA..maknanya..2jam..huh...kecawa dan hampa aku dibuatnya...hahahaha..hancus berdarai semua harapan ku..untuk bersamanya membina istana berfoya-foya datang kerja hari ini...


tapi aku terima je relife tu dengan sabar..so bila tiba waktunya..aku bawa murid-murid dari kelas tu..pergi ke makmal komputer..port aku dan rakan-rakan aku...aku nak ajar apa kat budak-budak tu pun aku tak taw..so aku pun pasang lah cd cerita katun untuk tontonan mereka..tajuknya BOLT..



tayangan baru ditamatkan dimulakan..


wajah-wajah penonton



dorang pun layan dengan senang hati..dan happy..dah cikgu tak datang..dapat cikgu ganti..tak ajar plak..bagi tengik cerita pulak tuh..dapat duduk kat dalam air cond lagi..huh..macam kat panggung wayang opera dan wayang kulit betul laa dorang buat makmal komputer ni..hampeh betul...

dan kelas yang satu lagi relife..aku just lepak jek dalam kelas dorang..sambil borak-borak dengan student..sampai balik..dan sekarang ni..aku masih lagi di makmal komputer..tengah tunggu angah sudah exam..baru boleh aku balik..huh..

aku nak tido sekejap..salam..

1 comment:

Zura said...

sporting dpt cikgu cm nie...