apa yang dicari??

Thursday, September 17, 2009

Majlis Penutup Sambutan Bulan Kemerdekaan

salam..kepada semua hamba Allah..semoga korang semua berada dalam lindungan-Nya selalu..

semalam..16.9.2009..merupakan hari ulangtahun penubuhan Malaysia..di mana Sabah dan Sarawak menyertai Tanah Melayu dan membentuk satu negara..yang diberi nama MALAYSIA..(eh..betul ke fakta aku ni???)..dan semalam juga..merupakan..hari terakhir..kempen mengibarkan Jalur Gemilang..kempen yang telah bermula sebulan yang lalu..


so sekolah aku juga tak ketinggalan..mengadakan sedikit majlis yang agak simple..untuk Majlis Penutup Sambutan Bulan Kemerdekaan..walaupun ketika ini..berada dalam bulan Ramadhan..ia sedikit pun tak menghalang..berlangsungnya majlis ini..

majlis dimulakan dengan nyanyian dari murid tahun 6..lagu 1Malaysia..kemudian diikuti..persembahan pakaian kreatif..mendeklamasikan sajak..dan sepanjang sebulan sambutan ini..pelbagai aktiviti dah dijalankan..antaranya kuiz..teka silang kata..tayangan video..dan sebagainya..jom kita layan gambar-gambar ni dulu..layan~~





para penonton yang setia..sesetia malam pada bulan..huhu

nyanyian 1Malaysia

hakim-hakim yang bijaksana..



antara peserta pertandingan kreatif dan mendeklamasikan sajak..

penyampain hadiah..

peserta pakaian kreatif



dah habis semua acara..penyampaian hadiah kepada pemenang dan perasmian penutup..disempurnakan oleh Yang Berusaha En. Mohd Salleh bin Abdul Karim..Guru Penolong Kanan 1 SKDC..acara tamat lebih kurang pada pukul 10.00 pagi..

No comments: