apa yang dicari??

Monday, March 30, 2009

tahniah team kompang selawat..

huhuhu..akhirnya usaha aku dan rakan guru yang lain..telah berjaya walaupun di saat-saat akhir sebelum pertandingan..

baru-baru ni..sekolah aku menjadi tuan rumah untuk karnival pendidikan islam atau majlis tilawah al-quran (mtaq)..so ada acara yang telah murid-murid dari sekolah aku menyertainya..dan sebelum ni..aku ada cerita tentang team kompang selawat sekolah aku..

tahniah la untuk team kompang selawat..sebab berjaya melayakkan diri untuk ke peringkat negeri yang bakal diadakan pada 11.4.2009 bertempat di Sekolah Berasrama Penuh Integrasi di Jempol..

huh..pada sebelum pertandingan..ramai di antara guru tak yakin dengan kemampuan team kompang selawat..sebab budak-budak ni..tak serius semasa latihan..ada sahaja yang tak datang..dan mereka berlatih tak bersungguh-sungguh..

tapi semasa hari pertandingan..lain pula ceritanya..(aku dengar dari mulut guru yang lain..sebab aku tak ada masa tu..jadi hakim di sekolah lain)..mereka menunjukkan persembahan yang terbaik dari kalangan yang terbaik..huhuhu,,cayalah team kompang selawat desa cempaka..

dan ada beberapa acara juga yang berjaya menempah kedudukan yang terbaik bagi daerah seremban 1..antaranya bercerita (perempuan) johan, nasyid tempat ke-3, dan yang lain sekadar saguhati sahaja..tapi lirik terbaik dapat dimiliki oleh team nasyid SKDC..

so tahniah buat yang menang..dan yang gagal..boleh cuba tahun depan sekali lagi..salamzzz...

No comments: