apa yang dicari??

Sunday, March 29, 2009

taman orkid

hurm..kali ni aku nak ceritakan di mana selalu aku menghabiskan masa bila ada waktu terluang..sejak ayah aku meninggal 2tahun lepas..aku dah kurang merayau ke sana ke mari..kalau tak..boleh kata setiap malam aku menghabiskan masa dengan kawan-kawan aku..duduk melepak sampai pukul 2pagi..

tapi sekarang ni..aku dah kurang buat benda tu..bukan apa..kesian kat my mum yang tinggal seorang diri..kang jadi apa-apa hal..susah pula aku..lagi pun sejak dah bekerja ni..semakin kurang la aktiviti aku dengan kawan-kawan aku..


bila ada masa terluang..aku selalu melepak di rumah..kalau tak tidur..ni la kerja aku..update blog..di rumah aku ni..my mum ada buat taman orkid..my mum ni memang suka tanam orkid..sebelum ayah aku meninggal..arwah ni sempat buatkan kolam ikan di dalam rumah orkid my mum.. memang best..tenang je dan happy aku rasa.bila dengar air pancut dari kolam aku..sambil melihat kehijaun daun orkid my mum..


tadi selepas habis 60 minit kempen earth hour..aku melepak di halaman rumah aku..saja menghidup udara segar selepas hujan petang tadi..nyamannya udara..melepak sambil menghirup air tea o panas (air kegemaran aku)..tenang dan nyaman.. hilang rasa penat dengan beban kerja..dan lupa sekejap segala masalah..tapi sayang lah..sekarang ni..bukan musim orkid berbunga..kalau time berbunga..memang cantik taman orkid my mum ni..penuh dengan bunga orkid yang berbagai bentuk dan warna..


aku ingat lagi..masa aku kecil-kecil dulu..main bola sepak dengan abang dan adik-adik aku..di halam rumah..terpesak bola kuat sikit..kena pokok orkid my mum..hahaha..apa lagi..my mum hambat kami sekeliling rumah..huhuhu..jangan main-main..my mum memang sayang sangat dekat pokok-pokok orkidnya..hehehe

orkid ni senang je nak jaga..tak perlu nak disiram setiap hari..pagi dan petang..macam pokok bunga lain..tapi modalnya agak beasr sedikit la..sebab anak pokoknya sekitar RM10 sepasu..ada yang cecah sampai RM30..


ok lah..itu sahaja la cerita pasal taman orkid my mum..nanti kalau dah berbunga..aku postkan ceruta nya..aku nak tidur..esok ada misi besar nak dilakukan..apa lagi..kemas halaman rumah la..hehehe..itu lah kerja aku di hujung minggu..salam

2 comments:

iena said...

minat orkid gak..tp xde tpt nk wt camtu kt umh kajang ni..uwaaaaaa...

hakiminwizan said...

kat tangga rumah pown bley wat gak..
huhhuhu