apa yang dicari??

Saturday, April 18, 2009

1st Proton MPV

salam kawan2..hope you all sehat..kali ni aku nak postkan cerita..tentang MPV pertama keluaran Proton..semua orang dah tahukan..MPV ini dah pun dilancarkan pada 15 April yang lalu..masa pelancaran hari tu..aku tak ada kat seremban..

danish di hadapan proton exora


danish aiman bersama pak uda dan pak busunya..

so tadi aku pergi la tengok sekejap..MPV yang diberi nama Exora..memang cantik..dan besar..bagi aku..ini adalah keluaran yang terbaik proton selepas persona..keluasannya..memang luas..dengan 7 seaters..walaupun 7 seaters..still ada ruang untuk bagasi di belakang..hehehe..kalo yang high-line dibekalkan sekali dengan navigator dan lcd serta dvd player..tapi kalau yang medium-line..tak ada la navigator dan dvd player..air-cond pula double blower..berbanding wish..yang hanya single blower..enjin yang digunakan enjin 1.6 campro cps..sama macam enjin waja cps, satria cps, gen2 cps dan persona special edition..

nadi utama Exora

reka bentuk exora ini..memang menawan..dan menarik..membuatkan sesiapa sahaja yang melihatnya pasti teruja nak memilikinya..hahaha..sampai aku pun terfikir..nak beli juga Exora ni..kalau nak maklumat lanjut..korang pergi sendiri la kat proton show room yang berhampiran..maximum price.. RM 75,998..dan yang paling murah RM69,548..


danish buat hal..tak nak balik..

dah puas tengok exora aku pun nak balik la..tapi anak buah aku ni..buat hal pula..tak nak balik..sedap pula dia duduk dalam exora..sampai tak nak turun..huhuhu..puas aku pujuk..kecoh betul si danish ni...Tahniah buat proton..

No comments: