apa yang dicari??

Monday, April 6, 2009

entry terakhir..

ok..ini entry aku yang terkahir...aku masih lagi dalam kesedihan..esok pun aku dah nak kena bangun awal untuk bekerja..so aku nak tidur..nak lelapkan mata..dan nak restkan badan yang penat ini..

untuk mengelakkan diri dari sebarang gangguan semasa tidur..eloklah kita berwudhuk terlebih dahulu..sebabnya wudhuk adalah perisai kita dari diganggu oleh syaitan..tapi wudhuk yang sempurna tau..selepas itu bacalah doa sebelum tidur..diikuti dengan 3qul..(surah al-ikhlas, al-falaq dan an-nas)..diikuti dengan ayat kursi..semasa baca tadi..tadahkan tapak tangan..selesai sahaja membaca semua tadi..hembuskan di tapak tangan dan sapu ke seleruh badan sebanyak 3kali...

selesai sahaja semuanya..eloklah kita mengucap 2 kalimah syahadah dan berselawat ke atas nabi s.a.w..andai kata nyawa kita di ambil semasa tidur..kita berada dalam keadaan yang bersih..

sekian..aku nak tidur..wassalam

No comments: