apa yang dicari??

Wednesday, August 5, 2009

car salon and wax and macam-macam lagi


kali ini nak story pasal car salon and wax..eh kenapa pula nak cerita pasal ni??hehehe..sebenarnya aku story ni..pasal car wash atau pun car salon milik abang aku..yang baru 3 atau 4 bulan beroperasi..hehehe

saja nak promote..huhuhu..kenapa aku panggil car salon bukan car wash??sebabnya kalau car wash..servis yang disediakan setakat basuh, vacum, polish dan wax sahaja..tapi kalau car salon pula..berbeza sedikit servisnya..yang asas tetap ada la..cuma ditambah dengan cuci seat fabrik, dan perkhidmatan menukar minyak hitam kereta..hehehe..selain tu..ada juga perkhidmatan membasuh karpet..

ok lah..aku nak beritahu lokasinya..kalau orang yang duduk sekitar seremban, mesti tahu plaza ampangan..atau ada yang mengenalinya sebagai giant ampangan..sebab dalam plaza ampangan tu ada Giant Supermarket..
car salon milik abg aku ni..bukan la kat dalam plaza ampangan tu..tetapi bersebelahan dengan bangunan plaza ampangan..atau lokasi yang paling tepat..ialah dalam kawasan pagar balai penghulu ampangan..kalau tak tahu jugak..aku tak tahu nak explain macam mana lagi..hehehe..

car salon ni dimiliki bersama antara aku dan abang aku..hehehe..aku cuma tanam suku je modalnya..yang lain semua abang aku..hehehe..so makan untung atas angin jek..waktu operasinya setiap hari kecuali hari isnin...bermula pukul 9pagi..sehingga pukul 7malam..

inilah wajah-wajah pekerja yang ada dekat car salon ni..hehehe..masing-masing control hensem..sebab masa dorang tengah buat kerja..aku snap gambar dorang..huhuhu

ini namanya firdaus..seorang pekerja OKU..dia ni bisu..



ini pula jai..budak yang paling kuat main sabun..huhuhu

yang pula amir..pekerja tambahan..hehehe..sebenarnya ada sorang lagi..tapi dia tengah bz mengvacum kereta..so tak dapat la nak snap picture dia..huhu..sorry la bro misai..

aku kadang-kadang ada juga kat car salon ni..biasanya hujung minggu la..sebab aku tak tahu nak buat apa kat rumah..bila hujung minggu..kalau malam harinya pula..aku akan keluar bersama kawan-kawan..bercerita dan melepak sambil minum di kedai makan..dekat senawang..

so ada juga benda yang aku buat untuk mengisi masa lapang..sambil membuat exercise..serta mengeluarkan peluh..terutamanya tengah layan basuh kereta..hahaha..aku berani jamin..kalau korang basoh kereta kat sini..korang mesti puas hati dan nak datang lagi untuk cuci kereta..

No comments: