apa yang dicari??

Wednesday, August 26, 2009

menu hari ini..


alhamdulillah..ada lagi masa untuk aku berblog malam ini..kebiasaannya aku akan keluar malam..bersama kawan-kawan..tapi malam ni..aku rasa macam malas nak keluar pulak..disebabkan badan dan mata letih memeriksa kertas exam yang tak sudah lagi..

hari ni dah 5 hari kita berpuasa..so SELAMAT BERPUASA..jangan nak ponteng puasa!!!..10 yang awal ini..ada keberkatan..10 yang tengah ada pengampunan..dan 10 yang terakhir ada pembebasan dari azab neraka..jom lah kita rebut peluang ini..mungkin tahun depan kita sempat nak rebut peluang keemasan ini lagi..

so aku nak story tentang juadah berbuka puasa tadi..hehehe..walaupun suasana berbuka agak suram..tak seperti sebelumnya..tapi kami sekeluarga tetap berbuka bersama..yang pasti masakan my lovely mama..memang tak da tandingannya..

inilah menu berbuka tadi..

petang tadi..sebelum berbuka..aku ke bazar ramadhan dengan mama..hehehe..saja jalan-jalan..walaupun masa tu hujan renyai-renyai..saja menjamu mata..sebelum berbuka..sempat la aku membeli murtabak, roti jala, putu bamboo..mee goreng dan kueh tiaw goreng..

masa tengah jalan-jalan..aku dah nak balik dah masa tu..aku ternampak satu benda yang memang susah nak jumpa di sini..dan memang dah lama aku tak jumpa benda ni..apa benda nya eh???korang teka la..aku bagi tengok gambarnya dulu..huhuhu...

pandangan dari sudut tepi..

pandangan dari sudut atas..

ok..benda ni amat famuos dekat pantai timur..terutama sekali dekat terengganu..dan benda ini menjadi kegilaan aku..semasa aku duduk di terengganu sekitar tahun 1999 sehingga 2002..benda ni memang best dan menyelerakan..huhuhu..dan menjadi juadah wajib aku untuk berbuka puasa..

apa benda nya ni???...hehehehe..ini lah yang dinamakan SATA..di ulangi..nama benda ni..SATA..tapi bukan aziz satar..huhuhu..memang sedap dan menyelerakan..sata ni..lebih kurang macam otak-otak je..tapi aku lebih suka sata dari otak-otak..tak tahu kenapa..bagi aku rasanya lagi enak dan lazat berbanding otak-otak..

beginilah rupa bentuknya SATA..

aku bedal 4 ketul..mama aku nak rasa satu..aku bagi..dan abang aku sempat rasa satu je..huhuhu..sorry la bro..benda ni kegemaran aku..hahaha..itu pun nasib baik aku tinggalkan untuknya 1..kalau tak..abang aku mesti tak merasakannya..huhuhu..

sata yang ke-4 sebelum selamat ditelan oleh aku..

begitulah storynya aku berbuka hari ini..sungguh menghiburkan..walaupun masuk tahun ini..dah 3 tahun kami sekeluarga tak berbuka dengan ayah n muhaimin..betul kata nabi S.A.W..orang yang berpuasa ini bila berbuka dapat 2 kegembiraan..kegembiraan yang pertama dirasaai semasa berbuka puasa..dan kegembiraan yang ke-2 pula..dapat bertemu dengan Allah nanti..

so teruskan puasamu..walaupun di mana jua anda berada..janganlah sesekali tinggalkannya tanpa sebarang keuzuran..salam..

1 comment:

Anonymous said...

hee suke makan sata tu! ;p

-adik intan comel-